Handelsbetingelser

Vilkår | Fragt | Betalingsmåder | Uafhentede pakke | Reklamationsret | Fortrydelsesret | Persondatapolitik (GDPR) | Cookies | Klageadgang | Force Majeure

Vilkår

Læs vores vilkår og betingelser før du bestiller.

  • Du skal være mindst 18 år gammel for at bestille i vores webshop.

  • Alle priser er inklusive moms (priserne er gældende på bestillingsdagen).

Når din ordre er gennemført, modtager du en bekræftelses-email (check din spam, hvis du ikke har modtaget noget). Når vi så sendte pakken, vil du modtage en ny mail, og i dette vil du se dit pakke ID, så du nemt kan følge din pakke til leveringsstedet.

Billederne på vores hjemmeside bør kun ses som illustrationer af hvordan vores ure kan se ud.

Fragt

Vi leverer med Bring (pakkeshop/pakkeautomat) og Instabox / Budbee (pakkeboks og hjemmelevering). Gratis forsendelsesmulighed tilgængelig for alle ordrer over 799 kr (ellers 49 kr). Normal leveringstid er 1-3 arbejdsdage efter at vi har modtaget din bestilling.

Din ordre pakkes og forlader vores lager som regel inden for 24 timer.

Du har altid ret til at annullere din ordre, indtil den er sendt. I så fald skal du kontakte os via vores kontaktformular så hurtigt som muligt. Angiv derefter hvad du vil annullere og dit bestillingsnummer. Hvis produktet allerede er afsendt, kan du i stedet bruge din returret.

Virksomheder har også mulighed for at modtage levering direkte til den angivne adresse (79 kr inkl. moms).

Betalingsmåder

Vi bruger Klarna Checkout som betalingsløsning. Se nedenfor, hvilke betalingsmuligheder der er tilgængelige.
Ved at klikke på "Betal ordre" accepterer du Klarnas vilkår og betingelser og vores købsbetingelser.

Klarna Checkout præsenterer visse oplysninger til dig, så snart du er identificeret. Der tages aldrig kreditoplysninger direkte i Klarna Checkout, men om nødvendigt afhængigt af den betalingsmulighed, du har valgt. Kreditoplysninger taget af Klarna påvirker ikke din kreditværdighed og kan ikke ses af andre, der anmoder om kreditoplysninger om dig, såsom banker. Hvis der ikke gives kredit, skal du vælge en anden betalingsmetode såsom kortbetaling, eller kontakte Klarna.

Mere information og fuldstændige vilkår og betingelser om Klarnas betalingsmetoder kan findes på klarna.dk. For information om din betaling, kontakt Klarnas kundeservice. Du kan også se dine fakturaer og deres betalingsstatus på klarna.dk under Mine sider.

Faktura
Betaling mod Klarna faktura med 30 dages betalingsfrist. Der tillægges intet fakturagebyr. Fakturaen sendes via e-mail i forbindelse med, at ordren sendes fra vores lager. For at kunne betale med faktura skal ordren sendes til din folkeregistrerede adresse, og du skal oplyse korrekte og fuldstændige personoplysninger.

Kortbetaling
Sikker kortbetaling med VISA og Mastercard / Eurocard og American Express. Der tillægges ingen kortgebyrer. Ingen kortoplysninger gemmes hos os, de gemmes hos vores partner Klarna. Kortbetalinger, der håndteres af Klarna, er PCI-DSS certificeret.

MobilePay
Det er muligt at betale med MobilePay. Vælg blot denne betalingsform på betalingssiden og indtaste dit mobilnummer.
Herefter får du en besked på din mobiltelefon om at acceptere en betaling fra Beyond Time.
Den skal du acceptere ved at åbne app'en MobilePay.
For at kunne betale på nettet via MobilePay, skal dit betalingskort være aktiveret til nethandel i MobilePay.

Uafhentede pakke

Uafhentede pakker som returneres eller nægtet modtagelse debiteres med kr. 150 kr til dækning af returfragt + ekspedition.

Reklamationsret

Vi tilbyder 2 års garanti. Garantien dækker kun originale fejl, dvs. produktionsfejl og ikke håndteringsfejl.

Du bør kontrollere, at produktet virkelig ikke virker, før du kontakter os for en mulig reklamation. Hvis der stadig er noget galt med produktet, kan du kontakte os via vores kontaktformular. Angiv dit bestillingsnummer, navn og hvilke varer det vedrører.

Hvis produktet er skadet ved levering bør dette meldes omgående til os.

Fortrydelsesret

Som kunde har du normalt 14 dages returret, men med os har du altid 60 dages returret. Dette gælder kun hvis produktet og emballagen kan returneres i stort set uændret tilstand. Du har ret til at åbne emballagen og kontrollere, at produktet fungerer. Vær opmærksom på at det er dig som kunde, der betaler for returforsendelsen. Du kan vælge at modtage en digital forsendelsesetiket fra os til en pris af 80 kr. Omkostningerne ved returforsendelsen kan derefter fratrækkes det refunderede beløb.
Ved skift til en anden vare står vi for returfragten.

Hvis du vil bruge din returret, skal du kontakte os via vores kontaktformular for yderligere vejledning.

Persondatapolitik (GDPR)

Personlig dataansvarlig for Beyond Time er TWT Interior AB, firma nr. 559042-7802, Bärnstensgatan 14, 25361 Helsingborg, Sverige.

Når du bestiller hos os, giver du dine personlige oplysninger (navn, adresse, telefonnummer og e-mail-adresse). Personoplysningerne bruges udelukkende til os som sælger for at kunne opfylde vores forpligtelse til at levere varerne til dig og til at overvåge kvaliteten af vores service. Vi leverer aldrig gemt information til nogen anden part. Dine personlige oplysninger gemmes i vores online butikssystem (hvor IP-adressen også er gemt), hos vores transportør og hos vores betalingsudbydere. I webshopens kundedatabase lagres personoplysninger i syv (7) år i overensstemmelse med regnskabsloven.

Vi håndterer dine personlige data i henhold til GDPR (General Data Protection Regulation).

Hvad er GDPR, og hvad betyder det for dig?

EU's nye databeskyttelsesregler for håndtering af personoplysninger trådte i kraft den 25. maj 2018. Den hedder GDPR (General Data Protection Regulation) og er en stramning af PUL, hvor GDPR giver nye direktiver, der styrker beskyttelsen af fysiske personer ved håndtering af personoplysninger . Kort sagt, GDPR handler om enhver organisation, der skal vide, hvilke oplysninger den har gemt i organisationen, præcis hvor den er, og hvorfor den er der. Du skal også kunne vise, hvad du vil gøre med personlige oplysninger efter anmodning. Forskellen mellem PUL og GDPR er, at virksomheder og organisationer ikke længere kan eje en persons oplysninger, bare låne den.

Vi gemmer også al den kommunikation, vi har med dig via chat eller e-mail (i op til 12 måneder). Dette er at levere den service, du forventer af os.

Vi udleverer ikke personlige oplysninger til tredjeparter, undtagen i situationer hvor dette er et krav, der følger af en lovmæssig forpligtelse eller for at opfylde vores forpligtelse over for dig som kunde. Hvis du vil have vores nyhedsbrev, vil vi sende dig information og produkttilbud via email.

Du har ret til at få adgang til de oplysninger, vi har registreret om dig. Hvis det er ukorrekt, ufuldstændigt eller irrelevant, kan du anmode om, at oplysningerne rettes eller slettes. I så fald bedes du kontakte vores kundeservice.

Cookies

I henhold til lov om elektronisk kommunikation, som trådte i kraft den 25. juli 2003, skal alle, der besøger et websted, informeres om, hvilke cookies der bruges til. Du har også ret til at nægte sådan brug.

En cookie er en lille tekstfil, der indeholder oplysninger. Den er gemt på din computer - og der er to typer cookies.

En type "persistent cookies" gemmer en fil permanent på din computer. Det bruges f.eks. Til at kunne tilpasse et websted efter dine ønsker, f.eks. Forudvalg, når du søger på webstedet.

Den anden type kaldes session cookies. Mens du besøger en webside, sendes cookien mellem din computer og serveren for at forbinde information, f.eks. Når du bestiller tryksager og informationsmateriale. Session-cookies forsvinder, når du lukker din browser.

Der findes begge typer cookies på vores hjemmeside. Persistent cookies bruges til at gemme oplysninger på webstedet. Oplysningerne fra disse cookies er anonyme og indeholder hverken navn, e-mail adresse eller andre personlige oplysninger. Vi bruger oplysningerne til at forbedre webstedets indhold og navigation. Oplysninger om den besøgende kan ikke spores af os.

Du kan altid vælge ikke at acceptere cookies i din browser. Det betyder dog, at du ikke har adgang til alle funktioner.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os via email. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/consumers/odr

Force Majeure

Beyond Time er ansvarsfri i tilfælde af force majeure. Hertil regnes også strejke på virksomheden, manglende energiforsyning, manglende levering fra underleverandører, samt edb-vira.